El Departament de Ciències de l’Institut de l’Arboç ha volgut unir-se a la celebració de l’Any Internacional de
Amb l’ajuda de quinze alumnes de 1r de Batxillerat s’ha construït una taula periòdica gegant utilitzant caixes de cartró, on cada caixa correspon a un element. A l’interior de les caixes hi ha una col·lecció de fotografies que pretén mostrar els elements químics que formen part de les substàncies pures, les mescles i els objectes de la vida quotidiana.
La taula periòdica s’ha presentat a tot l’alumnat del centre arbocenc (ESO i Batxillerat) mitjançant una gimcana química, on els i les participants, en grups, han respost un qüestionari de 40 preguntes de caire enigmàtic; per poder respondre correctament el qüestionari, han hagut de moure’s per la taula periòdica consultant la informació que contenen les caixes.
En definitiva, aquesta experiència no pretenia que els nois i les noies haguessin d’aprendre de memòria la taula periòdica, sinó que coneguessin quin servei fan les substàncies pures que ens envolten, tot incentivant la seva competència científica