Ajuntament de l'Arboç

  • Home
  • Notícies
  • L´Institut de l´Arboç celebra la 16a edició de la Setmana de la Ciència
Notícia

L´Institut de l´Arboç celebra la 16a edició de la Setmana de la Ciència

l'Arboç 
El Departament de Ciències de l´Institut de l´Arboç ha volgut unir-se a la celebració de l´Any Internacional de la Química (AIQ), exposant en el seu pati central una taula periòdica gegant pròpia (7 m X 3 m) durant els dies de la Setmana de la Ciència (del 18 al 27 de novembre) amb l´objectiu de potenciar l´interès dels estudiants i estudiantes per la ciència i la tecnologia i crear una eina didàctica útil per al professorat i l´alumnat.

 El Departament de Ciències de l’Institut de l’Arboç ha volgut unir-se a la celebració de l’Any Internacional de la Química (AIQ), exposant en el seu pati central una taula periòdica gegant pròpia (7 m X 3 m) durant els dies de la Setmana de la Ciència (del 18 al 27 de novembre) amb l’objectiu de potenciar l’interès dels estudiants i estudiantes per la ciència i la tecnologia i crear una eina didàctica útil per al professorat i l’alumnat.

Amb l’ajuda de quinze alumnes de 1r de Batxillerat s’ha construït una taula periòdica gegant utilitzant caixes de cartró, on cada caixa correspon a un element. A l’interior de les caixes hi ha una col·lecció de fotografies que pretén mostrar els elements químics que formen part de les substàncies pures, les mescles i els objectes de la vida quotidiana.

La taula periòdica s’ha presentat a tot l’alumnat del centre arbocenc (ESO i Batxillerat) mitjançant una gimcana química, on els i les participants, en grups, han respost un qüestionari de 40 preguntes de caire enigmàtic; per poder respondre correctament el qüestionari, han hagut de moure’s per la taula periòdica consultant la informació que contenen les caixes.

En definitiva, aquesta experiència no pretenia que els nois i les noies haguessin d’aprendre de memòria la taula periòdica, sinó que coneguessin quin servei fan les substàncies pures que ens envolten, tot incentivant la seva competència científica