Ajuntament de l'Arboç

  • Home
  • Notícies
  • L´Arboç reforça l´Àrea de Benestar Social Municipal
Notícia

L´Arboç reforça l´Àrea de Benestar Social Municipal

l'Arboç 
L´Ajuntament de l´Arboç a través d´una recent contractació d´un agent cívic, a partir d´una subvenció de la Generalitat de Catalunya, ha decidit que una de les seves prioritats sigui l´atenció als ciutadans amb més dificultats

Peu de Foto: L’agent cívic atenent a un ciutadà (Autor: Ajuntament)

L’Ajuntament de l’Arboç a través d’una recent contractació d’un agent cívic, a partir d’una subvenció de la Generalitat de Catalunya, ha decidit que una de les seves prioritats sigui l’atenció als ciutadans amb més dificultats. L’agent cívic col•laborarà amb els serveis socials municipals assessorant i orientant laboralment a les persones derivades pels professionals d’aquests serveis, també les ajudarà en la realització de tràmits administratius amb el Servei d’orientació ocupacional i L’INEM com petició de certificats per justificar prestacions de les quals son beneficiaris, tràmits per demanar hora per sol•licitar informació i/o tramitació de possibles prestacions, informació sobre recursos ocupacionals i formatius a la comarca, o la realització del currículum.

Tal com afirma la regidora de Benestar Social de l’Ajuntament de l’Arboç, Sra. Montserrat Pérez, <<...considerem molt important que des de l’ajuntament es pugui assessorar i orientar a totes aquelles persones que es troben en una situació difícil i no saben, en moltes ocasions, ni quins drets a prestació tenen, ni quins tràmits han de realitzar per poder ser beneficiaris d’aquestes prestacions...>>.

Altres de les tasques de l’agent cívic consisteixen en la realització d’intermediació en conflictes veïnals contribuint a la cohesió social, a més a més, farà recollida d’incidències informades pel ciutadans i traslladarà la informació al departament de l’ajuntament que s’encarregui del tema. També realitzarà tasques de dinamització al nucli antic.