En el marc de les actives polítiques en matèria de benestar social, l´Ajuntament de l´Arboç ha contractat tres persones com a auxiliars d’atenció a domicili per un període de sis mesos. La creació d’aquests llocs de treball ha estat possible gràcies a l’elaboració, per part dels serveis tècnics del consistori, del projecte ´Atenció domiciliaria a persones amb dependència´, i al finançament del Programa Treball als barris 2013, subvencionat pel Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) amb el suport del Fons Social Europeu.
L’objectiu general d’aquest projecte es prestar un servei de proximitat i atenció a domicili a persones que tinguin algun grau de dependència a l’hora de poder realitzar les activitats bàsiques diàries, i amb el propòsit de fomentar la millora de la seva qualitat de vida. Les persones contractades estaven inscrites al SOC com a demandants d’ocupació i no cobraven cap tipus de prestació.
Treballaran conjuntament amb els departaments de Serveis Socials i amb l’Oficina del Nucli Antic de l´ajuntament de l’Arboç per tal d’establir els casos que necessiten el servei i els horaris d’atenció que es realitzaran. La seva feina consistirà en apropar aquest nou servei d’atenció a les persones dependents del municipi i les seves principals tasques seran el suport a les activitats d’higiene personal, l’atenció a les necessitats dels seus domicilis i el recolzament a les famílies.