Després de dos dies intensos, 28 de febrer i 1 de Març, de congrés al Parador de Turisme de Lleida amb la temàtica: "Barris Antics, Cascos Antics: un patrimoni viu per descobrir ". Amb la presència de l’Alcalde Joan Sans i la regidora Sònia Magrané es va tractar la temàtica dels "Els barris antics i cascs històrics com a font d'oportunitats per a repensar les ciutats i territoris, recuperant la seva trajectòria històrica escombrada pels processos d'industrialització. El Patrimoni Cultural s’ha d'entendre avui dia com alguna cosa viva i dinàmica”.
L’ajuntament de l’Arboç va signar l’any passat un protocol d'adhesió a la xarxa de territoris creatius de l'Estat espanyol. Es tracta d’una iniciativa per fer palès com les idees creatives poden fer evolucionar els pobles i ciutats amb un afany modernitzador i de diversificació de la seva estructura econòmica. L’Arboç, a través del pla de barris cerca una altra manera de fer les coses, a través de la creativitat, incidint en les persones i les seves necessitats. Com per exemple la recuperació d'antics oficis lligats al Patrimoni Cultural, innovació lligada a destinacions intel·ligents, dinamització del comerç minorista, millora de la seva connectivitat i accessibilitat, recuperació d'espais públics, així com, nous usos als edificis emblemàtics...
Un total d'11 Membres del Jurat de reconegut prestigi, presidit pel Dr. Alfons Martinell, entre ells l'arquitecta Carme Pinós; la Catedràtica d'Arquitectura d'Alcalá, Rosa Cervera; el director de la Fundació Pau Casals, Jordi Pardo; l'escriptora Espido Freire o el vicepresident d'ICOMOS, Jordi Tresserras), van determinar que la COPA ESPANYA CREATIVA-CATALUNYA 2019, recaigués en l'Ajuntament d'Oriola.
La Copa Espanya Creativa-Catalunya 2019, es va organitzar a Lleida perquè 34 ajuntaments Catalans (entre ells el de Lleida), van guanyar la Copa Espanya Creativa-Melilla 2017. Cal destacar el suport de dos d'ells, dos municipis petits però molt grans pel seu compromís i generositat, els Ajuntaments de Mediona, qui va obsequiar a tots els finalistes amb productes de la Terra i l'Ajuntament de l'Arboç. Amb aquesta adhesió l’Arboç ha guanyat presència i visibilitat per a la promoció de la vila a la resta d'Espanya i a l'exterior, sota l'eslògan: "Molta Catalunya per descobrir".