El període per demanar-ho s’iniciarà a partir del proper dilluns 11 de maig fins el 22 de maig i es podrà fer a través de la Seu Electrònica i presencialment amb cita prèvia.
Dijous 7 de maig de 2020. L’Ajuntament de l’Arboç destinarà 50.000€ per a subvencionar autònoms, comerços i petites i mitjanes empreses de fins a 15 treballadors amb el centre de treball a l’Arboç. L’Ajuntament de l’Arboç vol ajudar al teixit econòmic arbocenc, com el comerç al detall i de determinats serveis de proximitat que s'han vist afectats per la crisi del Covid-19, amb la finalitat de donar suport al conjunt del teixit comercial i de serveis de l’Arboç que s'han vist obligats a tancar i poder fer front a les despeses habituals relacionades amb l’activitat que s’han continuat pagant malgrat el tancament com llum, aigua, lloguer, salaris, seguretat social.
Aquesta ajuda, aprovada per unanimitat per tots els grups municipals el passat 30 d’abril vol complementar els ajuts d’altres administracions. La quantia de l’ajuda ascendirà a 400€ per a les activitats que es desenvolupin en un local en règim de lloguer i a 300€ per a la resta, sempre que les despeses objecte de subvenció arribin a aquesta quantitat. Per poder accedir a aquesta subvenció cal estar al corrent del compliment de les seves obligacions tributàries i davant la Seguretat Social i és necessari haver suspès l’activitat econòmica com a mesura derivada de l'aplicació del Reial Decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declarava l'estat d'alarma o que hagin tingut una reducció del 75% de la seva facturació i que hagin registrat pèrdues econòmiques com a conseqüència dels efectes del Covid-19.
Per poder accedir a aquesta subvenció cal aportar la següent documentació:
- Formulari de sol·licitud (només en cas de fer el tràmit presencialment a l'ajuntament amb cita prèvia)
- Fotocòpia del NIF/NIE del sol·licitant.
- En cas de ser persona jurídica, fotocòpia del CIF.
- Identificació de l’establiment físic que ha cessat l’activitat a causa de la crisi del COVID-19.
- Declaració responsable segons la qual ha hagut de suspendre l’activitat econòmica com a mesura derivada de la crisi del COVID-19.
- Justificant de despesa vinculada a l’activitat durant el període de tancament superior a la subvenció sol·licitada, i del seu pagament. En el cas que s'hagi sol·licitat l'aplaçament de quotes de la Seguretat Social, cal presentar aquesta sol·licitud en lloc del rebut del pagament.
-Declaració responsable segons la qual no ha rebut cap altre subvenció ni ajuda per la despesa que justifica, o que si n'ha rebut alguna junt amb la de l'ajuntament no supera la despesa justificada. - Justificant de titularitat del compte bancari on s’hauria de fer l’ingrés de l’ajut.
(Pàgina inicial de la llibreta bancària on hi ha el nom del titular i el número de compte; o full descarregat de la banca on-line).
- Declaració responsable del compliment dels requisits establerts a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
- Declaració responsable de trobar-se al corrent de pagament de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
En total, es destinarà a aquesta subvenció fins a 50.000€, procedents dels 250.000€ que l’Ajuntament ha mobilitzat per fer front a aquesta crisi.
Els barems es poden consultar al següent enllaç: https://arbocenc.eadministracio.cat/transparency/