Ajuntament de l'Arboç

  • Home
  • Notícies
  • L´Ajuntament de l´Arboç posa en marxa un nou servei d´atenció a les arbocenques i als arbocencs majors de 75 anys anomenat "Bon dia"
Notícia

L´Ajuntament de l´Arboç posa en marxa un nou servei d´atenció a les arbocenques i als arbocencs majors de 75 anys anomenat "Bon dia"

l'Arboç 
Es realitzarà amb la col·laboració del Centre d’Atenció Primària CAP de l’Arboç, el Consell Comarcal del Baix Penedès, i Càritas Parroquial de l’Arboç juntament amb Càritas Diocesana de Tarragona.

L’Arboç, 7 d’octubre de 2021. L’Ajuntament de l’Arboç, amb la col·laboració del Centre d’Atenció Primària CAP de l’Arboç, l’Àrea de Serveis Socials del Consell Comarcal del Baix Penedès, i Càritas Parroquial de l’Arboç juntament amb Càritas Diocesana de Tarragona, posa en marxa aquest mes d’octubre un nou servei d’atenció a les arbocenques i als arbocencs majors de 75 anys per vetllar pel seu benestar. Ahir es va fer la presentació d’aquest servei amb l aparticipació de totes les institucions implicades.

Aquest servei anomenat “Bon dia” serà totalment gratuït, i consistirà en que totes les persones interessades rebran com a mínim una trucada a la setmana per vetllar pel seu benestar; preguntar com estan, realitzar algun recordatori en cas necessari, i garantir a través del servei que la persona que s’està trucant es troba bé. Aquest servei serà realitzat per persones voluntàries que han rebut formació específica i continuada per desenvolupar la tasca satisfactòriament.

Des de l’Ajuntament de l’Arboç s’impulsa aquest projecte arrel de les necessitats socials i d’atenció detectades durant la pandèmia en aquest col·lectiu que agraïen molt l’ajuda i acompanyament durant els mesos més durs del confinament. Des de la regidoria de Serveis Socials de l’Ajuntament de l’Arboç es destaca la importància del contacte social de totes les persones: “sentir-se acompanyat és important i dona qualitat de vida sempre, amb confinament o sense”.

Des de la regidoria de Serveis Socials s’informa a totes les persones majors de 75 anys que s’ha enviat una carta a totes les llars informant d’aquest servei i que ben aviat rebran una trucada d’un voluntari i s’avaluarà de manera personalitzada cada situació per determinar la freqüència del contacte telefònic.