Ajuntament de l'Arboç

  • Home
  • Noticias
  • L´Ajuntament de l’Arboç firma un conveni de cooperació interadministrativa amb el Departament de Salut per millorar la coordinació en la crisi sanitària causada per la Covid-19
Noticia

L´Ajuntament de l’Arboç firma un conveni de cooperació interadministrativa amb el Departament de Salut per millorar la coordinació en la crisi sanitària causada per la Covid-19

l'Arboç 
Aquest conveni té vigència mentre perduri l’emergència sanitària o màxim durant un any a partir de la signatura.

L'Arboç, 2 de març de 2021. L’Ajuntament de l’Arboç ha signat en el darrer Ple un conveni de col·laboració administrativa amb el Servei Català de Salut de la Generalitat de Catalunya. L’objectiu principal de l’acord és coordinar els serveis públics per assolir una resposta més eficaç en termes assistencials i socials i, a la vegada, millorar la capacitat de seguiment de les persones afectades per la Covid-19 i d’aïllament de la població quan així es requereixi. Cal destacar que l’Ajuntament treballa coordinadament i seguint les instruccions del Departament de Salut des de l’inici de la pandèmia.

Segons el conveni signat, correspon al CatSalut el tractament dels malalts als equips assistencials integrats al sistema públic de salut, l’adopció de mesures de caràcter sanitari i assistencial, incloses l’aïllament de pacients amb COVID-19 i el confinament de persones que puguin haver-hi entrat en contacte. El Departament de Salut de la Generalitat adoptarà les mesures de caràcter especial a nivell territorial que siguin necessàries en virtut de l’escenari i les necessitats detectades.

Per part de l’Ajuntament, li correspon, a través dels seus serveis municipals, coordinar-se tant amb la Secretaria de Salut Pública com amb el CatSalut i els equips d’atenció primària de l’ABS de l’Arboç i qualsevol dispositiu residencial o assistencial de la vila on puguin haver pacients o persones usuàries que estiguin sent tractades als centres d’atenció primària. L’execució de les funcions de seguiment encomanades als serveis municipals seran sota les directrius del Departament de Salut. L’Ajuntament, mitjançant els serveis de què disposa; Policia Local, Protecció Civil, continuarà vetllant pel compliment de les restriccions o confinaments.

A més, les administracions es comprometen a subministrar-se mútuament i de forma immediata informació actualitzada per afrontar una resposta el més efectiva possible. El conveni contempla la creació d’una comissió de seguiment que vetllarà pel compliment del mateix. Aquest conveni té vigència mentre perduri l’emergència sanitària o màxim durant un any a partir de la signatura.